כיצד מוצאים כותבי תוכן לאתרים?

כתיבה חדשותית איכותית מקדמת אתרים ומוניטין ברשת
הכירו כיצד מבצעים כתיבה חדשותית טובה
נובמבר 29, 2016
31295122 - communication and promotion strategy with social media
מכניסים מאמרי שיווק שמניעים לפעולה
ינואר 6, 2017
22680101 - question button on keyboard with soft focus

מחפשים כותבי תוכן לאתרים? לא מעוניינים להתפשר על איכות אך לא מוכנים לשלם כל מחיר? בדיוק לשם כך יצרתי את המדריך למציאת ספקי תוכן. לאחר שהחלטתם להקים אתר חדש עבור העסק שלכם, דבר ראשון שתצטרכו לדאוג לו זה תוכן איכותי. תוכן לאתר נדרש להיכתב לכל הפחות ברמה סבירה, אחרת תסבלו מתדמית לקויה שתשפיע על המוניטין שלכם לאורך זמן.

סוגי תוכן לאתרים שלהם תדרשו

באתרים יש שני סוגי תכנים עיקריים:

מכניסים תוכן שיווקי שמניע לפעולה – תוכן זה מופיע בכל הדפים הראשיים וכולל סלוגן. הדפים הראשיים הינם: דף בית, אודות ודפי מוצר. כמו כן, קיימים דפים ראשיים נוספים כמו צור קשר (שבדרך כלל אינו מכיל מלל כמעט בכלל), שאלות נפוצות וכו'. תכנים אלה נכתבים על ידי קופירייטר המבין את העסק שלכם.

מיקרו-קופי – (תכנים פונקציונאליים המהווים חלק ממערכת האתר, כמו הודעות שגיאה, תפריטים וביטויים שמופיעים על טפסים וכפתורים. למרות שמדובר בעבודת קופירייטר, בדרך כלל את המיקרו קופי מבצע בונה האתר ללא תוספת עלות.

בלוג/מאמרים – כתיבת תוכן באזור המאמרים נעשית על ידי כותבי תוכן ונדרשת להציג כתיבה ברמה טובה המוסיפה ערך מוסף לגולש. תוכן סתמי שאינו מעניין, לא יתרום את חלקו למאמץ לקדם את האתר ואולי כדאי לוותר עליו. בתכנים אלה כדאי להשקיע כתיבה טובה ומיידעית שתורמת מידע חדש ושימושי וזאת לצד אלמנטים קידומיים כמו מילות מפתח וכותרות חזקות.

איכן מוצאים כותבי תוכן לאתרים?

קיימות 2 דרכים עיקריות לאיתור כותבי תוכן:

אתרי מכרזים – זאת אולי נחשבת הדרך הפופולארית ביותר היום למציאת כותבי תוכן לאתרים. באתרי המכרזים XPLACE  המוביל או פרילנסר תוכלו לפתוח מכרז חדש בישראל ולאתר כותבים בעברית וכן בשפות אחרות. קיימים גם אתרי מכרזים בחו"ל וניתן לפתוח מכרזים גם בהם, אם כי יש לזכור שכנראה לא תוכלו למצוא שם כותבים בעברית.

חיפוש ברשת – חפשו בגוגל ביטויים כמו "תוכן לאתרים" ותתחילו לדבר עם כולם. אפשרות נוספת לאיתור כותב זה קבוצות בפייסבוק וגוגל+ ואולי גם בלינקדאין (לא בדקתי).

סוגי הספקים שבהם תתקלו בזירות המכרזים וכן במנועי החיפוש

מהר מאד תוכלו להבחין בין שלושה סוגים של כותבי תוכן לאתרים:

  • חברות תוכן המציעות שירות של כותבי תוכן העובדים תחת חסותם. אלה נוטות להיות מעט יקרות ואמור להיות להם מנגנון של בקרת איכות, כך שבדרך כלל אתם לא אמורים ליפול על תוכן ירוד.
  • פרילנסרים איכותיים ה נוטים להיות יקרים יותר. מדובר על אנשים עם יכולת כתיבה גבוהה ולמי שאינו מתפשר על איכות יוכל למצוא כותב מתאים. אם כי, כדאי להיזהר כי לפעמים דרישות המחיר גבוהות (ולא תמיד מוצדקות).
  • כותבי תוכן סטנדרטיים. אם אלה כדאי להיזהר שכן לצד מחירים נמוכים תמצאו הרבה תכנים ירודים ואת זה אני אומר מניסיון רב.

צריכים תכנים מיוחדים?

לפעמים אתם נדרשים לתכנים מיוחדים שלא כל אחד יכול לכתוב. בעיקר מדובר על מקרים שבהם אתם זקוקים לתוכן מאד מקצועי כמו: כתיבת עו"ד, כתיבה לרואי חשבון, כתיבה פיננסית, כתיבה רפואית או מדעית וכו'. במצבים מסוימים תזדקקו לכותב שיקלע לדרישותיכם הספציפיות בסגנון כתיבה. אם מדובר בחוש הומור או יצירתיות יוצאת דופן. מצבים נוספים שבהם נדרשים כותבים ייחודיים זה שפות: גרמנית, צרפתית, רוסית וכו'.

עקרונית, בזירות המכרזים תוכלו למצוא כותבי תוכן לאתרים מכל סוג ורקע ובכל רמה. בעניין זה תצטרכו להיות נדיבים במחיר שכן כותבים אלה מכירים ביכולותיהם ודורשים את שכרם בהתאם. חברות התוכן אינן מצטיינות בדרך כלל בכתיבה ייחודית, אך חלקן מציעות שפות כמו אנגלית ואף ערבית ורוסית. חיפוש קל בגוגל יעזור לכם למצוא כותבים בעלי אתרים ויכולת בכל תחום אפשרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>