יש לכם אירוע, מוצר או שירות חדש ואתם מעוניינים שגופי תקשורת יפרסמו ידיעה על כך? הכינו כתבה מעניינת בנושא, שלחו לאתרים חדשותיים והתפללו לטוב. הודעה לעיתונות המכונה גם קומוניקט הינה כתבה חדשותית שמציגה בדרך כלל אירוע, מוצר או שירות חדש על ידי גוף המעוניין להגדיל את מודעות הציבור בעניין. כתיבת הודעה לעיתונות נעשית בסטנדרט גבוה ומבוצעת על פי כללים ברורים של כתיבה חדשותית.

רוב ההודעות לעיתונות אינן מפורסמות כלל אם בשל חוסר עניין עיתונאי או בשל כתיבה שאינה הולמת את הסטנדרטים העיתונאיים המקובלים. קבלו מספר כללי כתיבה שיעזרו לכם לכתוב נכון ולמצות את הסיכוי שלכם ככל האפשר לחשיפה עיתונאית.

כתיבת הודעה לעיתונות עם מבנה נכון

הודעה לעיתונות חשוב שתהיה קצרה, דרמטית ונכונה. לכן, בדרך כלל הידיעה לא תעבור את האורך של דף בודד וכן חשוב שתהיה ברורה כבר משלב הכותרת. כמעט מיותר לציין שהעברית נדרשת להיות תקינה, ללא בעיות תחביר ושגיאות כתיב.

כותרת ראשית – בתוך אוקיינוס ההודעות שמגיעות לכתבים יש לכם שניות בודדות למכור ואת זה עושים קודם כל עם כותרת חזקה. כתיבת הודעה לעיתונות תתחיל מכותרת מושכת, קריאטיבית ומסקרנת אך לא מתחכמת. הכותרת תכיל את הנושא על קצה המזלג ותהיה באורך של כ 5 – 6 מילים. "חיידקים זוללי נפט מנקים את מפרץ מקסיקו".

כותרת משנה – ניתן ורצוי להכניס כותרת משנה מתחת לכותרת ראשית לחיזוק. לפעמים זה משכנע את העורך להכניס את הידיעה. "פיתוח ישראלי פורץ דרך משמש את צוותי השיקום בכדי לטהר את כתם הנפט הגדול בהיסטוריה".

גוף הידיעה – ההודעה תיכתב בשפה חדשותית וזאת במטרה להקל על עבודתו של הכתב ככל האפשר, דבר המהווה תמריץ לאימוצה. פסקה ראשונה מציגה את הנושא בקצרה ושאר הפסקאות מקיפות את הנושא בסדר יורד.

ציטוט – הודעה לעיתונות ממומנת על ידי לקוח המעוניין להתפרסם ואת זה עושים בין היתר באמצעות ציטוט. אפשר להכניס ציטוטים במקומות אסטרטגיים כמו כותרת, כותרת משנה וכן בגוף ההודעה. ציטוט משדרג את ההודעה באופן משמעותי ומבדיל אותה משאר הידיעות. מנכ"ל אקווקטורס מספר, "בהתחלה המהנדסים בשטח היו ספקניים, אך כשהחלו להופיע סימנים ראשונים של פירוק, הם ביקשו שנפזר עוד ועוד חיידקים עד שאזל המלאי".

פרטי קשר – אף אחד לא צריך הודעות יתומות ולכן חשוב להכניס בסוף ההודעה: שם מלא, מייל, לינק לאתר וטלפון של היחצן או של הגוף מפרסם ההודעה.

עונים על כל השאלות

כתיבת הודעה לעיתונות נדרשת לענות על מספר שאלות מפתח שבלעדיהן אין ידיעה: מה קורה? מי מעורב? מתי זה קורה? מיקום האירוע מדוע זה קורה? כמו כן, קיים מ'מ שישי המתאר את האיך (אם יש). על השאלות יש לענות בצורה ברורה ומפורטת מבלי להסתפק בכן ולא.

כדאי להוסיף לידיעה מספרים מאירי עיניים כמו מחיר המיזוג שהתרחש, או זמן הפיתוח ומספר אנשי הצוות שעמלו על כך. אם מדובר במוצר אז יש צורך לספק נתונים טכניים עליו כמו ביצועים, גודל, משקל, אופן שימוש ועוד.

תמונה אחת שווה כמה מילים?

כמובן.. 1000. הקלישאה העייפה הזאת תקפה גם במקרה של כתיבת קומוניקט. צילמתם ורוצים להראות לכולם? ידיעה טובה מגיעה עם תמונות טובות ובאיכות גבוהה. כל התמונות כדאי שיופיעו עם פרוט קצר של: שמות הנוכחים, שם החברה, מיקום, תיאור המוצר או מטרת האירוע. זה יעזור לכתב להיכנס לתמונה בקלות ומהירות.

לנג'ס זה טוב (במידה..)

מזל טוב.. סיימתם לכתוב הודעה לעיתונות מעניינת ומלוטשת, לקחתם נשימה ארוכה ושלחתם אבל זה לא סוף הסיפור. זה הזמן לפולו אפ. תבדקו שהגיע, תבדקו מה קורה, קראו? ראו? זה מעניין? צריך לתקן? אל תתנו לדברים להתגלגל מאליהם ותנסו לדחוף את הכתבה עד לפרסום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>