במהלך השנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בתחום כתיבת תוכן עבור אתרים. בעיקר בתחום איכות התכנים המופצים ברשת וזאת בזכות עדכוני גוגל המעודדים פרסום תכני איכות. אז לפני שאנחנו כותבים תוכן עבור האתר שלנו בואו נברר מה גוגל רוצים מאתנו?

נכנסים לראש של גוגל

לגוגל יש אג'נדה מאד ברורה בעניין תוכן לאתרים, הם רוצים שהגולשים ימצאו את מה שהם מחפשים. זאת אומרת, שהם מעוניינים שתוצאות החיפוש יהלמו את החיפוש בצורה הכי רלוונטית שניתן וזאת עם מידע איכותי, נכון, מעניין ומעשיר.

לכן, אם החלטתם ללכת על כתיבת תוכן כעיסוק או להעשיר את האתר שלכם בתוכן חדש, כדאי לכם לעמוד בסטנדרטים של גוגל. התכנים שאתם רוצים לכתוב נדרשים לייצג בדיוק את הצרכים והרצונות של גוגל וזאת תתגמל אתכם עם דירוג גבוהה בתוצאות החיפוש. דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש יחסכו מכם כסף טוב בפרסום ממומן ויביאו לכם כניסות של גולשים המעוניינים במה שיש לכם להציע.

כתיבת תוכן בדרך הנכונה

תוכן צריך לעניין ולחדש. אז איך עושים זאת נכון?

תוכן מעשיר – תסכימו איתי בוודאי שאין טעם לכתוב ולספר על משהו שכבר כולם יודעים. יש ערך רב בלהציג מידע חדש ומרענן בתחום שלכם. לכן, עליכם לפנות למקורות המידע הכי עכשוויים ולדלות משם מידע חדש שיסקרן את אלה המתעניינים בתחום. זה יכול להיות פורומים מקצועיים, הודעות שיוצאות מגופי חקיקה, רשות המיסים, מחקרים חדשים שמתפרסמים וכו'. הראשון שדולה את המידע הגולמי ומוציא אותו במאמר מסודר זוכה בהערכת הגולשים. את המאמר החדש אפשר להפיץ ברשתות חברתיות והגולשים יגיעו אליכם לאתר.

כתיבת תוכן מדויק – כמעט מיותר לציין, אבל אם החלטתם לכתוב משהו אז כדאי שיהיה נכון. אתם מאמינים בעצמכם ובידע שלכם וזה טוב. בכל זאת, הקדישו מספר דקות בכדי לאסוף מידע ממקורות מהימנים. תופתעו לגלות שלימוד ממקורות מהימנים על דברים שאתם מומחים בהם יעשיר אתכם בידע חדש, אך לא רק. יש חשיבות רבה לניסוח שלכם וקריאה ממקורות אחרים תעשיר את הז'רגון שלכם ותחדד אותו. שפה רהוטה ומדויקת בתחום המומחיות שלכם תוסיף לכם נקודות רבות בקרב הקוראים.

תוכן ממוקד – הדרך המרכזית של גוגל להבנת המאמר שלכם נעשית באמצעות מילות מפתח. הכניסו מילות מפתח שגוגל קוראת ומקטלגת. אף אחד לא מבין באמת מה גוגל רוצה בעניין והנטייה הכללית כרגע זה אכלוס מילת התוכן בכ 1 אחוז מנפח הטקסט. זאת אומרת שאם כתבתם מאמר של 400 מילים, עליכם להכניס את מילת התוכן שלכם כארבע פעמים בערך (עדיף 5 פעמים..). את מילות התוכן ניתן לבחור מתוך אשפי מילות מפתח כמו גוגל אד-וורדס. מילת או יותר נכון ביטוי המפתח שלכם צריך להתאים למה שהגולש עשוי לשאול. אם בתאורה עסקינן אז ביטוי כמו "תאורת לד" יתאים לכל המחפשים אור חסכוני ולא "מנורות" שזה ביטוי כללי. הביטוי "תאורה חסכונית לבית" יתאים גם כן וזאת עבור עסק המציג מגוון סוגי תאורה חסכוניים ללקוחות פרטיים. כמובן שביטוי המפח אינו חזות הכול והתוכן צריך להיות בהתאם.

כתיבת תוכן מאורגן

בשעה טובה החלטתם לוותר על צפייה בסדרה האהובה עליכם, לשבת ולכתוב תוכן לאתר שלכם. לפני שאתם מתחילים, כדאי לעשות קצת סדר בראש. הקדישו מספר דקות בכדי לארגן את המידע בצורה ברורה והיררכית. קיימות מספר דרכים לכתוב מאמר ותוכלו לבחור מבניהן:

  • מאמר טיפים – "קבלו 5 דרכים לחסוך בחשמל", "3 טיפים מדהימים לתזונה נכונה", "טיפים לפתיחת עסק חדש". המבנה יהיה פסקת פתיחה, פסקת בולטים או מספור לפי הטיפים ופסקת סיום.
  • מאמר פירוט – "המדריך לחיסכון באנרגיה". המבנה של מאמר כזה דומה למבנה במאמר הנוכחי שכתבתי וכולל פסקת פתיחה, ומספר פסקאות המקיפות את הנושא וכן פסקת סיום.
  • מאמר בעד ונגד – "היתרונות והחסרונות של תאורת לד לבית". המבנה במאמר זה יכלול פסקת פתיחה, פסקת בעד עם בולטים או מספור, פסקת נגד עם בולטים ואו מספור ופסקת סיום.

רוצים לדעת יותר על כתיבת תוכן? שמי גיל, אני קופירייטר ומומחה לכתיבת תכנים לאתרים. למידע נוסף עבור תוכן לאתר שלכם צרו איתי קשר במספר 052-3646136 או השאירו פרטים באתר שפיץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>