מחפשים כותבים עבור מאמרים שיווקיים? לעיתים קרובות אנשים המחפשים תוכן מתבלבלים בין סוגי התכנים השונים ויש לא מעט. אם נהיה כנים, אז בעצם אין דבר כזה באמת מאמרים שיווקיים, אבל כולם רוצים אותם ואני לא אוהב להתווכח עם ביקוש. בואו נבחן את כל סוגי התכנים השונים המוצעים על ידי כותבי תוכן לרבות קופירייטרים.

מהם מאמרים?

מדובר בתכנים המציגים מידע אינפורמטיבי כלשהו ומיועדים למטרות שונות. המאמרים משמשים בדרך כלל עבור קידום והעשרת האתר מול מנועי החיפוש וכן עבור הגולשים. המאמרים ממוקמים באזור המאמרים/בלוג באתר ולא בדפים הראשיים. קיימים מגוון סוגים של מאמרים ואלה נכתבים ברמות ואיכויות שונות על ידי כותבי תוכן.

  • מאמרי קידום בסיסיים – מאמרים אלה משמשים כ"קונטיינר" המכיל מילות מפתח ותכליתם העיקרית זה קידום מול מנועי החיפוש. בעבר כתיבת מאמרים אלה היתה מאד פופולרית בשל מחירם הנמוך. היה נהוג למקם מאמרים אלה באתר וכן באתרי מאמרים. עדכוני פינגווין של גוגל חיסלו את עסקי התוכן הירוד וכיום לא מקובל לעשות בהם שימוש בדרך כלל.
  • מאמרים אינפורמטיביים – תוכן אינפורמטיבי איכותי מאד נפוץ ברשת בימים אלה שכן תכנים אלה מספקים ערך מוסף לגולש ומתוגמלים בהתאם על ידי גוגל ודומיו. מחיר כתיבה אינפורמטיבית גבוה יותר ממקביליהם "מאמרי הקידום" שכן נדרשת פה עבודת מחקר קטנה ויכולת איסוף, ארגון מידע והצגתו באופן אופטימלי לגולש. מחיר מאמר אינפורמטיבי בעל מנעד גבוה ויכול לטפס לעלויות גבוהות בכתבות איכות יחצניות.
  • מאמרים שיווקיים מאמרים אלה מציגים מידע ומטבלים אותו באלמנטים שיווקיים ובמיוחד בקריאה לפעולה. מאד מקובל כיום לבצע סיומת בסגנון "למידע נוסף צור קשר..". זהו בערך כל הסיפור של מאמרים שיווקיים. מאמרים אלה נכתבים גם כן על ידי כותבי תוכן ומתומחרים בדרך כלל כמאמרים רגילים.
  • כתיבת בלוג – שוב, מדובר בתוכן אינפורמטיבי בדרך כלל, אבל פה מוסיפים בדרך כלל גם פן אישי. בבלוג נכתוב בגובה העיניים ונוסיף אלמנטים שיווקיים או אחרים ככל שנחפוץ. מדובר בתוכן איכותי הנכתב על ידי בעלי יכולת כתיבה גבוהה ומתומחר בהתאם.
  • כתבות חדשותיות – כתיבה חדשותית זה סוג נוסף של מאמר אינפורמטיבי. כתבת חדשותית קלאסית הינה ידיעה אינפורמטיבית הנכתבת בסגנון חדשותי ועל פי כללי כתיבה מקובלים בעולם העיתונות. קיימים סוגים שונים של כתבות חדשותיות נוספות: קומוניקט (הודעה לעיתונות) הינה ידיעה חדשותית יחצנית. כתבות מקודמות על ידי פרסום באאוטבריין (Outbrain) וכן טאבולה (Taboola) המופיעות כהמלצות קריאה מרחבי הרשת על ידי מערכת העיתון, הינן כתבות יחצנות גם כן. כל סוגי התכנים הללו נכתבים על ידי כותבים מיומנים ביותר ומחירם בהתאם.

ומה עם דפים שיווקיים?

דפים שיווקיים ממוקמים באזורים הראשיים באתר כמו: דף בית, אודותינו, דפי מוצר/שירות, צור קשר וכו'. דפים אלה נכתבים על ידי קופירייטר מיומן ומוכשר. קופירייטר יודע לשלב כתיבה אינפורמטיבית לצד מסרים שיווקיים וכן לשלב אלמנטים קידומיים בטקסט. קופירייטר הינו כותב תוכן מיומן מאד ושירותיו מתומחרים בהתאם.

איך כותבים מאמרים שיווקיים?

כתיבת מאמר שיווקי נעשית על פי סדר מסוים הכולל: כותרת ראשית המתארת את נושא המאמר וכן פסקאות המתארות את הנושא בסדר חשיבות יורד ובסיומם סיכום. בדרך כלל נצרף כותרות משנה המחלקות את המאמר לפחות לשניים שלושה חלקים המרכיבים את הנושא. כתיבת כותרות משנה הינה חיונית לצורך קידום וכן בכדי לעשות סדר במאמר.

סיכום המאמר ישלב קריאה לפעולה וזאת למעשה תהפוך את המאמר לשיווקי. קריאה לפעולה אופטימלית תפציר בקורא לבצע פעולה ספציפית כמו להתקשר, להשאיר פרטי קשר, להוריד תוכנה, לשתף, להגיע לחנות וכו'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>