קופירייטר או "רעיונאי" בעברית המהווה החלק המילולי בצוות הקריאטיב. הקופירייטר הוגה רעיונות מילוליים לשמות מותגים, סלוגנים, דפים שיווקיים באתרים, ברושורים, דפי נחיתה, ניוזלטרים וכו'. במשרדי הפרסום והיחצנות הקופירייטר עובד מול הארט דירקטור שמתמקד בצדדים הוויזואליים כשבין שניהם מתקיימת חפיפה רבה. באינטרנט הקופירייטר עובד מול הגרפיקאי שמעצב את האתר, דף נחיתה וכו'.

קופירייטינג לאתרים

באתר אינטרנט יש שני סוגים של טקסטים עיקריים: תוכן שיווקי ומאמרים/בלוג. בשונה מכותבי תוכן רגילים המתמקדים בהפקת מידע אינפורמטיבי בעל אלמנטים קידומיים הממוקמים באזור המאמרים/בלוג, הרי הקופירייטר אחראי על הצד השיווקי. קופירייטר לאתרים כותב את כל הדפים הראשיים, לרבות: דף בית, דף אודות, דפי מוצר ו/או שירות.

  • דף בית – בדף זה יש פחות מילים ויותר קרייאטיב. זאת אומרת ביטויים קצרים המביעים את תמצית ומהות האתר והשירותים שהוא מציע. לעיתים קרובות נמצא בדף זה גם תקציר של דף האודות וכן המלצות של לקוחות.
  • דף אודות – דף האודות זה מעיין קורות חיים ועוסק במהות החברה או העסק. פה יש לנו מרחב לספר על ניסיון מקצועי וניסיון החיים שלנו, תארים והכשרות שעברנו ואני מאמין. לעיתים קרובות יש בדף זה גם מקום עבור הצוות המנהל/עובדים על פירוט תפקידיהם.
  • דפי מוצר/שירות – פה נכניס מספר דפים כמספר השירותים העיקריים שאנו מספקים. בדפים אלה נציג את מלא המידע על השירות שלנו ויתרונותיו. לצד תיאור על השירות אנו יכולים בהחלט לתבל עם תקציר קל עלינו ועל העסק או החברה.

בנוסף לדפים אלה קיימים דפים נוספים שבהם בדרך כלל לקופירייטר אין נגיעה. דף צור קשר, דף ממליצים וכמובן כל דפי הבלוג/מאמרים.

קופירייטר מוסיף מימד שיווקי לאתר

שירותי קופירייטר לאתרי אינטרנט יקר יותר מכותב תכנים סטנדרטי, אז למה להשקיע יותר?

תוכן לאתרים נדרש למספר פונקציות:

מטרתו העיקרית של האתר העסקי (תדמיתי) הינה להציג מידע. אתר שכזה מהווה מעיין כרטיס ביקור לצד מקור מידע רלוונטי. את המידע ניתן להציג באופן אינפורמטיבי, ענייני וכך עושים אתרים רבים. יש בגישה זאת חיסרון רב שכן גוגל עלול לא להתעניין באתר ולהעדיף אתרים מתחרים. לכן מכניסים אלמנטים מקדמים באמצעות מילות מפתח ואופטימיזציה בדף ובאתר שעוזרת לגוגל לקטלג אותו ולהציף אותו במעלה תוצאות החיפוש. כותבי תוכן דואגים להכניס מילות מפתח לתכנים ומקדם האתרים עושה אופטימיזציה. אבל מה עם הגולש עצמו?

כתיבה שיווקית מטרתה לכוון את הגולש לפעולה הרצויה לכם. ליצור אתכם קשר, להשאיר פרטי קשר, לבצע רכישה מקוונת, להסתקרן ולהגיע אליכם או כל פעולה אחרת שתעדיפו. כתיבה שיווקית מנגנת על רגשות הגולש ומניעה אותו לפעולה. בכתיבה זאת ניצור קשר רגשי עם הגולש באמצעות כתיבה אמפטית וחברית ונציע לו פתרונות לבעיות והחסרים שלו. מסרים שיווקיים מכוונים את הלקוח להבין שאתם הכי טובים בשבילו, הרבה יותר מהמתחרים שלכם ושהוא מאד צריך את מה שיש לכם להציע. קופירייטר טוב דואג לתבל את הטקסט עם כתיבה קולחת, מסקרנת ומעניינת שמעוררת חשק לשהות באתר עוד קצת ולהזדהות עם המסרים שלכם.

לכן, כתיבת קופירייטר מעלה את רמת ההמרה של האתר על יצירת חיבור אנושי המחזק את הקשר עם הלקוח ומניע אותו לפעולה רצויה.

שמי גיל ואני קופירייטר מנוסה שאוהב מילים ויודע להוציא להם את המיץ. אתר שפיץ מציע שירותי קרייאטיב וקופי בכל תחום מאתרים, דפי נחיתה, ברושורים, מיילים וכו'. צרו קשר היום במספר 052-3646136 או השאירו פרטים ואוכל לספר לכם יותר על שירותי שפיץ בית תוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>