אתם עורכי דין ויש לכם אתר חדש? מעוניינים להכניס תוכן לאתר שלכם? תוכן משפטי מהסוג שאתם עושים בו שימוש יומיומי בעבודתכם אינו מתאים עבור האתר שלכם. כתיבת תוכן משפטי לאתרים של עורכי דין בדרך כלל עדיף שתעשה על ידי מומחה לתוכן. אני אומר, "בדרך כלל" מפני שיש פעמים רבות שדווקא כתיבת עורכי דין דווקא עושה שירות טוב לאתר. מתי זה קורה?

עורכי דין כותבים בז'רגון משפטי

כאשר יש לכם צורך להציג תכנים ברמה משפטית גבוהה עדיף לכם שכותב התוכן שלכם יהיה בעל רקע משפטי מוצק. כתיבה משפטית מסוג זה אינה מתאימה בדרך כלל עבור הדיוטות המחפשים יעוץ משפטי חינמי. אלה בכדי להפגין את הידע והעומק הרב הטמון בסוגיה שהעליתם וכן את הבקיעות שלכם בעניין. לכן, כשאתם מעוניינים לפנות לקולגות או ללקוחות מתוחכמים, בהחלט ניתן לדבר בשפה שלכם וזאת אך ברק בתכנים אינפורמטיביים כמו מאמרים, בלוג וכתבות. פניה בשפה משפטית להדיוטות עלולה להפוך אתכם ללא מובנים ולמרוחקים. אנשים יעדיפו במצב זה לפנות למישהו שמדבר אליהם בגובה העיניים. אז מה עושים?

מנגישים תוכן משפטי לאתרים

כתיבת תוכן אתרים מהווה מרכיב קידומי חשוב מאד של האתר ומושך אליו תשומת לב של שני גורמים שונים שאתם רוצים ביקרם.

מנועי החיפוש – בכדי למשוך את תשומת לב של מנועי החיפוש עליכם לכתוב תוכן המכיל אלמנטים קידומיים (SEO..) שונים. יש להכניס ביטויי מפתח נבחרים, "כמו עורך דין פלילי" או "עורך דין הוצאה לפועל" וזאת על פי אסטרטגיית הקידום שלכם. אלמנטים נוספים של קידום יכללו הוספת כותרות מתאימות וכן תגיות תיאור וכן תגיות אלט לתמונות. אופטימיזציה טובה של התוכן מול מנועי החיפוש תקדם אתכם במעלה תוצאות החיפוש הרלוונטיות למיקום טוב בתוצאות החיפוש שיביא לאתר שלכם גולשים.

גולשים – תוכן משפטי לאתרים צריך לפנות בעיקר לגולשים. פניה לגולשים זאת כבר תורה בפני עצמה. קיימים שני סוגי תכנים באתר. תוכן שיווקי שנכתב על ידי קופירייטר וכן תוכן אינפורמטיבי שנכתב על ידי כותב תוכן או מנהל האתר.

סגנון משפטי שיווקי

תוכן משפטי לאתרים הינו שונה במעט מתכנים הנכתבים עבור אתרים שאינם מהתחום ובזאת בשל הרגישות לאתיקה. כתיבה משדלת עלולה להיות לא מתאימה עבור עורכי דין רבים המעוניינים לשמור על סגנון מרוחק. יש בעניין הזה השקפות רבות, אך לפי דעתי ניתן וכדאי פשוט להחליש מעט את המסרים השיווקיים. זאת מפני שמצד אחד עורך הדין יעדיף להימנע מלהצטייר כ"פושר" אך מצד שני עדיין יוכל לפנות קשר אנושי עם הלקוח הפוטנציאלי. יש לכך חשיבות רבה שכן רבים אינם מסמפתים עורכי דין המצטיירים כמרוחקים.

כתבות ומאמרים אינפורמטיביים

כתיבת בלוג הינה חיונית בכדי לקדם את האתר מול מנועי החיפוש אך מוסיפה הרבה רוטב לאתר. אנשים אוהבים שמנדבים להם מידע חינמי ומועיל. זה מעמיד את הכותב באור נדיב וחיובי ומעורר עניין. לכן, כתיבת בלוג בתחומכם יעשה לכם רק טוב. במיוחד אם התכנים שלכם יופצו בפורומים, רשתות חברתיות ופורטלים משפטיים. הבחירה בין תוכן משפטי לאתרים שנכתב על ידי כותב תכנים מוכשר לכתיבת עורך דין צריכה להיבחן על פי מטרות התכנים ועלות.

כותב תוכן משפטי שאינו משפטן

כשאתם זקוקים לתכנים קלילים להדיוטות, אין טעם שייכתבו על ידי עורך דין, אלה על ידי כותב מיומן בעל כישורים מיידעים טובים. המידע ברשת זמין והתוצאה קולחת ונגישה לכל אחד. גם עלות התוכן הזה תהיה נמוכה משמעותית מכתיבת עו"ד. אז מה עדיף? התשובה לכך פשוטה – זה וזה. עדיף שיהיו בארסנל התוכן שלכם מאמרים אינפורמטיביים משני הסוגים ואלה ינותבו בהתאם לקהל היעד שייחשף אליהם.

שמי גיל ואני כותב תכנים רבים לעורכי דין. כמו כן אני מספק גם תכנים שנכתבו על ידי עו"ד המיומן בכתיבה לאתרים. למידע נוסף על תוכן משפטי לאתרים פנו אלי במספר 052-3646136 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>